Jdi na obsah Jdi na menu
 


Osvětové kampaně - Natura 99

1. 4. 2010

1.Téma - Stop nekontrolovatelného šíření bolševníku velklepého. Veřejnost může napomoci lokalizovat zamořené oblasti i vznikající epicentra. V případě, že nám někdo zašle informace o místě, zveřejníme je na našich stránkách www.bolsevnik.estranky.cz, kde návštěvníci najdou mnohé zajímavé informace o této rostlině i o podobných.

2. Téma - Zelený bod a další využitelné odpady na skládku nepatří. V rámci této kampaně informujeme obyvatele kraje, kolik peněz je možné ušetřit z vlastní peněženky tříděním komunálního odpadu. Současně nabízíme společenstvím vlastníků bytových domů ukázky separace domácích odpadů, které končí ve směsném odpadu. Zde to však naráží na současnou českou legislativu, kdy odpad v kontejneru je již vlastnictvím obce a nelze s ním bez svolení majitele dále manipulovat. Označení "Zelený bod" je poplatkem za následné zpracování. Občan tedy v případě, že netřídí, platí druhou "daň". Obce mají dále možnost se surovinami obchodovat a tudíž je zpěněžit. Z jarem provádíme úklidy ve městech i ve volné krajině a situace je opravdu k pláči. Kolik prázdných plastových i skleněných lahví se všude povaluje!? Situaci by mohl změnit systém jednocestných vratných obalů, kdy je zajištěn maximální návrat materiálu k dalšímu přepracování a občan je finančně motivován zálohou. Již dnes jsou výrobní náklady na PET lahev, tetrapakový obal v řádu jednotek korun a tyto peníze končí v přírodě. Zvláštním tématem jsou také odhazované pneumatiky a demotivující systém zpětného odběru.

Jiří Korbel, předseda Natura 99, o.s.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář